A PANASZÜGYINTÉZÉS SZABÁJAI

Reklamáció

A reklamáció szabályai meghatározzák a károsult termék reklamációjának módját és feltételeit, a Csomagpostás online piactér és a vásárló között megkötött fogyasztási szerződés alapján. Weboldal www.csomagpostas.hu (továbbra csak „weboldal“)

  1. Mit lehet reklamálni?

A weboldalunkon megvásárolt termékek reklamációját nem az illetett szállítók, hanem a vállalatunk biztosítja.

Reklamálni azokat a termékeket lehet, amelyek károsodást szenvedtek. Károsodásnak, sérülésnek számít, ha a terméknek

Ha Ön a végső fogyasztó, garantáljuk, hogy a fent említett hibákra jótállási garanciát vállalunk a jótállási idötartamon belül. A 2.cikk csak a fogyasztókra vonatkozik; Ha nem Ön a végső fogyasztó a 2.cikkben leírt garancia feltételei Önre nem vonatkoznak.

A fogyasztói érdekvédelmi rendelkezések által elöírt garancián kívül semmiféle minöségi jótállást nem biztosítunk, esetleg akkor, ha a szállító azt írásban garantálja.

Ha Ön vállalkozó, a jótállási garancia csak az átvételnél észrevett károsodásokra vonatkozik, akkor is, ha a károsodás, vagy hiba késöbb mutatkozik.

Károsodásnak nem nyilvánítható, ha a termék színárnyalata eltér a monitoron láthatótól. Ha a termék nem felel meg az Ön elképzeléseinek, joga van, mint végsö fogyasztónak a megrendelés törléséhez, elállási joga van 14 napon belül a csomag átvételétöl számítva. A weboldal használati feltételei 5. cikkely.

Ha Ön a fogyasztó és a terméken hiba mutatkozik az átvételtöl számított 6 hónapon belül, ezt a hibát úgy kezeljük, mint szállítási sérülést, károsodást.

 

  1. Mennyi a jótállási idötartam?

A még használatlan fogyasztási cikkeknél 24 hónap az átvételtöl számítva, ha nincs máshogy feltüntetve a weboldalon, a termékhez mellékelt keresleti dokumentumokban, vagy a reklámban nincs meghosszabbítva. A már használt termékeknél  12 hónap az átvételtöl számítva.

Ha a terméken fel van tüntetve a minimális szavatosság dátuma, esetleg a gyorsan romló cikkeknél fel van tüntetve az az idö, ameddig a termék használható, a jótállási idötartam megegyezik ezzel a dátummal..

Abban az esetben, ha a termék ki lett cserélve, vagy meg lett javítva, az új termékre vagy a kicserélt alkatrészre nem vonatkozik új jótállási idötartam, csak az eredeti jótállási garancia hosszabbítódik meg annyi idövel, amíg a tárgy javítás alatt volt, vagy ami miatt nem volt használható.

 

  1. Mik a jogaink a szerzödés hibás teljesítése esetén?

Fogyasztó vagy vállalkozó esetében:

Abban az esetben ha a termék hibája nyilvánvaló, vagy valószínüleg létezett már az átadáskor, jogunk van a következökre,

Ha a hiba vagy a károsodás alapvetöen sérti a szerzödést a következökre van joga a szerzödés hibás teljesítése feltételeinek alapján:

Abban az esetben, ha a hiba, vagy károsodás alapvetöen sérti a szerzödést a panasz bejelentésnél minden késés nélkül adja tudtunkra, hogy melyik lehetöséget választja a fentiekböl.

Figyelmeztetés.

Ha valamilyen okból nem választ a fenti lehetöségekböl, akkor a jogait a szerzödés hibás teljesítése feltételei alapján, kizárólag a szerzödést jelentösen nem sertö károsodásként ítéljük meg. Ha meg akarja változtatni korábbi választását, ez csak a velünk való megegyezés alapján lehetséges.

Ha adott idöben részünkröl nem sikerül eltávolítani a hibát, vagy károsodást, részesülhet árkedvezményben javítás helyett, vagy pedig joga van a szerzödés felmondására.

Abban az esetben, ha a hiba, vagy károsodás nem sérti alapvetöen, vagy jelentösen a szerzödést, joga van választani az alábbi lehetöségekböl:

Abban az esetben, ha a hibát nem távolítjuk el idejében, vagy azt elutasítjuk, joga van árkedvezményre, az eredeti ár arányos csökkentésére, vagy a szerzödés felmondására. Ha meg akarja változtatni korábbi választását, ez csak a velünk való megegyezés alapján lehetséges.


 

Kérjük vegye figyelembe, hogy, ha nem él a fenti lehetöségekkel, és nem mondja fel a szerzödést, jogunk van a hiba eltávolítására, a hiányzó termék részének pótlására, vagy az esetleg hiányzó keresleti dokumentumok pótlására.

Árucserére, vagy a szerzödés felmondására nincs joga abban az esetben, ha lehetetlen a tárgyat visszaküldeni olyan állapotban, amilyen állapotban megkapta. Kivételt képeznek a következök

Ha hiba mutatkozik a jótállási garancia alatt, ami 24 hónap az átadástól számítva (a már használt tárgynál 12 hónap), a szerzödés hibás teljesítése alapján a jogaik a következöek :

A termék kicserélésére nincs joga abban az esetben, ha a hiba és a termékcsere közt nagy az aránytalanság. Ebben az esetben joga van a hiba ingyenes eltávolítására.

A termékcserére nincs joga, abban az esetben, ha a hiba csak a tárgy valamelyik alkatrészére vonatkozik.


 

A termékcserére nincs joga, abban az esetben, ha már használt, vagy leárazott tárgyat vásárolt. A termékcsere helyett kérhet arányos árkedvezményt.

 

  1. Mikor nem érvényesek a szerzödés hibás teljesítése alapján meghatározott jogai?

Jogai nem érvényesek abban az esetben, ha:

A garancia és a felelöség a hibákért nem érvényes a következökre:

 

  1. Hogyan reklamáljunk?

A panaszbenyújtást feleslegesen ne halasztgassa, a lehetö legrövidebb idö alatt forduljon a vállalatunk ügyfélszolgálatához. A fogyasztóvédelmi törvény alapján a reklamáció, a panaszbenyújtás a kontaktus címre küldhetö. Nem rendelkezünk üzlethelyiséggel, nem müködünk együtt másokkal, ahol reklamálhatná a hibás terméket.

Van lehetösége a terméket reklamálni a cégünknél, vagy az eladónál, de a gyorsabb és hatásosabb lebonyolítás érdekében ajánljuk, hogy lépjen kapcsolatba velünk írásban, a megadott kontaktuson keresztül. A reklamáció gyors és sima lebonyolításához a következö lépéseket ajánljuk:

Abban az esetben ha nincs lehetösége teljesíteni a fent említett feltételeket, pl. nem tudja csatolni a dokumentumokat, nem jelenti azt, hogy nincs joga a sikeres panaszrendezésre a jogi szabályok alapján.

A reklamáció attól az idöponttól számít, amikor megtörténik a panaszbejelentés.és érvénybe lép a felelösségvállalás a hibás termék forgalmazásáért.

A kézbesített reklamációról azonnali döntést hozunk, bonyolultabb esetben 3 munkanapos határidön belül, abban az esetben, ha a termék, vagy károsodás megvizsgálásához nem szükséges szakvélemény. Garantáljuk a reklamáció elintézését a hiba eltávolítását beleértve, 30napon belül a panaszbenyújtástól számítva, abban az esetben, ha nem egyezünk meg más, hosszabb idöpontban.

A reklamációról írásbeli igazolást kézbesítünk, amely tartalmazza, hogy mikor történt a panaszbejelentés, mi a panasz tárgya, a panaszkezelés módja, valamint (az ügy lezárása után) igazolást kap a reklamáció lebonyolításáról, amelyben fel lesz tüntetve az idöpont, a lebonyolítás módja, a javításról adott igazolás és idötartam, vagy ellenkezö esetben, milyen okból volt a reklamáció elutasítva.

A polgári törvénykönyv alapján joga van a reklamáció költségének megtérítésére. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a költség megtérítését kérvényeznie kell 30napon belül a hiba bejelentésétöl számítva.

 

New Endless Technology Ltd.
Unit Q, 35 Astbury Road
London
SE15 2NL
United Kingdom

 

email: info@csomagpostas.hu

 

A fent közölt reklamáció szabályzatok hatályosak 2019.1.1.-jétöl.

Adatvédelmi beállítások
A tartalom és a hirdetések egyéni felhasználók számára történő testreszabására, a szociális média funkciók biztosítása és a webhelyünk forgalomának elemzése érdekében cookie-kat használunk. Mi is megosztjuk a weboldalunkon folytatott munkájával kapcsolatos információkat a szociális médiával, hirdetésekkel és elemzésekkel foglalkozó partnereinkkel, mindezt az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően tesszük. A cookie-k felhasználásának megváltoztatása lehetséges a böngésző beállításaiban a „Beállítások“ menüpont alatt. A webhely használatával elfogadja a cookie-k használatát.