A PANASZÜGYINTÉZÉS SZABÁJAI
Reklamáció
A reklamáció szabályai meghatározzák a károsult termék reklamációjának módját és feltételeit, a Csomagpostás online piactér és a vásárló között megkötött fogyasztási szerződés alapján. Weboldal www.csomagpostas.hu (továbbra csak „weboldal“)
- Mit lehet reklamálni?
A weboldalunkon megvásárolt termékek reklamációját nem az illetett szállítók, hanem a vállalatunk biztosítja.
Reklamálni azokat a termékeket lehet, amelyek károsodást szenvedtek. Károsodásnak, sérülésnek számít, ha a terméknek
-
nem az a tulajdonsága, amiben a két fél megegyezett, amelynek jellege nem azonos a weboldalon feltüntetett leírással, vagy pedig a fogyasztó a reklám alapján más használati tárgyat várt;
-
helytelen mennyiség, méret vagy súly; vagy nem felel meg a szabványoknak;
-
nem felel meg a jogi elöírásoknak;
-
jellegénél fogva nem használható a megadott célra, vagy nem használható arra, amire általában használják;
-
nem felel meg a minősége annak, amiben a két fél megegyezett, esetleg nem felel meg a jogi előírásoknak, amelyek az adott termékre vonatkoznak; vagy
-
jogi szabályokba ütközik, pl. a termékhez egy harmadik személy is jogosult, a termék nem tartalmazza azokat a keresleti dokumentumokat, amelyek szükségesek a helyes és jogos használathoz.
Ha Ön a végső fogyasztó, garantáljuk, hogy a fent említett hibákra jótállási garanciát vállalunk a jótállási idötartamon belül. A 2.cikk csak a fogyasztókra vonatkozik; Ha nem Ön a végső fogyasztó a 2.cikkben leírt garancia feltételei Önre nem vonatkoznak.
A fogyasztói érdekvédelmi rendelkezések által elöírt garancián kívül semmiféle minöségi jótállást nem biztosítunk, esetleg akkor, ha a szállító azt írásban garantálja.
Ha Ön vállalkozó, a jótállási garancia csak az átvételnél észrevett károsodásokra vonatkozik, akkor is, ha a károsodás, vagy hiba késöbb mutatkozik.
Károsodásnak nem nyilvánítható, ha a termék színárnyalata eltér a monitoron láthatótól. Ha a termék nem felel meg az Ön elképzeléseinek, joga van, mint végsö fogyasztónak a megrendelés törléséhez, elállási joga van 14 napon belül a csomag átvételétöl számítva. A weboldal használati feltételei 5. cikkely.
Ha Ön a fogyasztó és a terméken hiba mutatkozik az átvételtöl számított 6 hónapon belül, ezt a hibát úgy kezeljük, mint szállítási sérülést, károsodást.
- Mennyi a jótállási idötartam?
A még használatlan fogyasztási cikkeknél 24 hónap az átvételtöl számítva, ha nincs máshogy feltüntetve a weboldalon, a termékhez mellékelt keresleti dokumentumokban, vagy a reklámban nincs meghosszabbítva. A már használt termékeknél 12 hónap az átvételtöl számítva.
Ha a terméken fel van tüntetve a minimális szavatosság dátuma, esetleg a gyorsan romló cikkeknél fel van tüntetve az az idö, ameddig a termék használható, a jótállási idötartam megegyezik ezzel a dátummal..
Abban az esetben, ha a termék ki lett cserélve, vagy meg lett javítva, az új termékre vagy a kicserélt alkatrészre nem vonatkozik új jótállási idötartam, csak az eredeti jótállási garancia hosszabbítódik meg annyi idövel, amíg a tárgy javítás alatt volt, vagy ami miatt nem volt használható.
-
Mik a jogaink a szerzödés hibás teljesítése esetén?
Fogyasztó vagy vállalkozó esetében:
Abban az esetben ha a termék hibája nyilvánvaló, vagy valószínüleg létezett már az átadáskor, jogunk van a következökre,
Ha a hiba vagy a károsodás alapvetöen sérti a szerzödést a következökre van joga a szerzödés hibás teljesítése feltételeinek alapján:
-
a hiba eltávolítása, új hibátlan termékre való cserélése, vagy a hiányzó alkatrész pótlása;
-
a hiba eltávolítása javítással;
-
árkedvezmény; vagy
-
a szerzödés törlése.
Abban az esetben, ha a hiba, vagy károsodás alapvetöen sérti a szerzödést a panasz bejelentésnél minden késés nélkül adja tudtunkra, hogy melyik lehetöséget választja a fentiekböl.
Figyelmeztetés.
Ha valamilyen okból nem választ a fenti lehetöségekböl, akkor a jogait a szerzödés hibás teljesítése feltételei alapján, kizárólag a szerzödést jelentösen nem sertö károsodásként ítéljük meg. Ha meg akarja változtatni korábbi választását, ez csak a velünk való megegyezés alapján lehetséges.
Ha adott idöben részünkröl nem sikerül eltávolítani a hibát, vagy károsodást, részesülhet árkedvezményben javítás helyett, vagy pedig joga van a szerzödés felmondására.
Abban az esetben, ha a hiba, vagy károsodás nem sérti alapvetöen, vagy jelentösen a szerzödést, joga van választani az alábbi lehetöségekböl:
-
a hiba eltávolítása; vagy
-
árkedvezmény, az eredeti ár arányos csökkentése
Abban az esetben, ha a hibát nem távolítjuk el idejében, vagy azt elutasítjuk, joga van árkedvezményre, az eredeti ár arányos csökkentésére, vagy a szerzödés felmondására. Ha meg akarja változtatni korábbi választását, ez csak a velünk való megegyezés alapján lehetséges.
Kérjük vegye figyelembe, hogy, ha nem él a fenti lehetöségekkel, és nem mondja fel a szerzödést, jogunk van a hiba eltávolítására, a hiányzó termék részének pótlására, vagy az esetleg hiányzó keresleti dokumentumok pótlására.
Árucserére, vagy a szerzödés felmondására nincs joga abban az esetben, ha lehetetlen a tárgyat visszaküldeni olyan állapotban, amilyen állapotban megkapta. Kivételt képeznek a következök
-
a tárgy megtekintése és a hiba megállapítása érdekében történö változások;
-
a tárgy használata a hiba felfedezése elött;
-
nem saját hibából okozott változások, vagy
-
a tárgyat eladta még a hiba felfedezése elött, egy bizonyos részét felhasználta, vagy megváltoztatta a használat során, abban az esetben visszaküldheti a maradékot és mi levonjuk a tárgy hibátlan használatának megfelelö értéket.
-
Abban az esetben, ha Ön a fogyasztó:
Ha hiba mutatkozik a jótállási garancia alatt, ami 24 hónap az átadástól számítva (a már használt tárgynál 12 hónap), a szerzödés hibás teljesítése alapján a jogaik a következöek :
-
a termék kicserélésére vonatkozó jog akkor érvényesül, ha:
-
a termék a jótállási határidö alatt elveszíti valamelyik, a reklamáció szabályainak 1. cikkében meghatározott alapvetö tulajdonságát ;
-
a hibát nem lehet megjavítani;
-
gyakori javítás miatt a tárgy nem használható rendesen; vagy
-
a terméken több hiba jelentkezik.
A termék kicserélésére nincs joga abban az esetben, ha a hiba és a termékcsere közt nagy az aránytalanság. Ebben az esetben joga van a hiba ingyenes eltávolítására.
A termékcserére nincs joga, abban az esetben, ha a hiba csak a tárgy valamelyik alkatrészére vonatkozik.
A termékcserére nincs joga, abban az esetben, ha már használt, vagy leárazott tárgyat vásárolt. A termékcsere helyett kérhet arányos árkedvezményt.
-
a hibás kellékek kicserélésére akkor van joga, ha:
-
a termék bizonyos része, vagy alkatrésze hibás;
-
a hiba javíthatatlan;
-
a tárgy nem használható a javítás után is gyakran elöforduló hiba miatt; vagy
-
a tárgyon több hiba mutatkozik egyszerre.
-
arányos árkedvezményre való joga a következö esetekben van,
-
nem választja a megrendelés törlését, nem választja a termék kicserélésének lehetöségét, vagy az alkatrész kicserelésének, javításának lehetöségét;
-
ha részünkröl lehetetlen a termék vagy részének a javítása, vagy kicserélése, pl a terméket már nem gyártják;
-
nem biztosíthatjuk a hiba megjavítását értelmes határidön belül, esetleg ez Önnek nagy problémát okozna; vagy
-
hibás, vagy használt tárgy esetén, amelynél, elkötelezettségünk a tárgyat olcsó áron forgalmazni
-
a szerzödés felmondására való jog akkor érvényesül, ha
-
a hiba eltávolítása lehetetlen;
-
a termék nem használható a már javított és újból felmerülö hibák miatt;
-
többféle hiba esetén;
-
lehetetlen a termék cserélése vagy javítása az eladó részéröl, pl. a termék gyártása befejezödött; vagy
-
lehetetlen a hibás termék, vagy alkatrész kicserélése.
-
Mikor nem érvényesek a szerzödés hibás teljesítése alapján meghatározott jogai?
Jogai nem érvényesek abban az esetben, ha:
-
a hibáról tudott már a termék átadása elött;
-
a hibát önmaga okozta; vagy
-
letelt a garancia.
A garancia és a felelöség a hibákért nem érvényes a következökre:
-
a termék használata által keletkezett elavultságra (ide tartozik az elemek, vagy akumulátorok kapacitásának a csökkenése is);
-
a használt tárgynál az a károsodás, amely megfelel annak a használati állapotnak, amelyben már a vásárláskor volt;
-
leárazott tárgyak – a leárazás a tárgy hibái miatt, amiben a két fél megegyezést kötött; vagy
-
a tárgy tulajdonságaiból kifolyólag.
-
Hogyan reklamáljunk?
A panaszbenyújtást feleslegesen ne halasztgassa, a lehetö legrövidebb idö alatt forduljon a vállalatunk ügyfélszolgálatához. A fogyasztóvédelmi törvény alapján a reklamáció, a panaszbenyújtás a kontaktus címre küldhetö. Nem rendelkezünk üzlethelyiséggel, nem müködünk együtt másokkal, ahol reklamálhatná a hibás terméket.
Van lehetösége a terméket reklamálni a cégünknél, vagy az eladónál, de a gyorsabb és hatásosabb lebonyolítás érdekében ajánljuk, hogy lépjen kapcsolatba velünk írásban, a megadott kontaktuson keresztül. A reklamáció gyors és sima lebonyolításához a következö lépéseket ajánljuk:
-
a gyors panaszlebonyolítás érdekében lépjen halasztás nélkül kapcsolatba velünk telefonon, emailen keresztül vagy értesítsen minket írásban a problémáról;
-
közölje velünk az elhatározását, hogy melyik lehetöséget választotta a fent ismertetett lehetöségekböl, termékcsere, javítás, stb. vagy egyéb a törvény által meghatározott jogok szerint;
-
a reklamált terméket kézbesíti a címünkre (nem utánvétellel, ilyen küldeményt nem veszünk át). Kérjük, hogy a küldemény becsomagolására szenteljen külön figyelmet, hogy a termék ne sérüljön meg, ne menjen tönkre, esetleg ne károsodjon meg;
-
a megkönnyebítés érdekében ajánlott mellékelni a termék megvásárlását igazoló dokumentumokat, vagy beszerzési számlát, a hiba feltüntetésével vagy megnevezésével együtt, valamint a panaszkezelés módját is meghatározni.
Abban az esetben ha nincs lehetösége teljesíteni a fent említett feltételeket, pl. nem tudja csatolni a dokumentumokat, nem jelenti azt, hogy nincs joga a sikeres panaszrendezésre a jogi szabályok alapján.
A reklamáció attól az idöponttól számít, amikor megtörténik a panaszbejelentés.és érvénybe lép a felelösségvállalás a hibás termék forgalmazásáért.
A kézbesített reklamációról azonnali döntést hozunk, bonyolultabb esetben 3 munkanapos határidön belül, abban az esetben, ha a termék, vagy károsodás megvizsgálásához nem szükséges szakvélemény. Garantáljuk a reklamáció elintézését a hiba eltávolítását beleértve, 30napon belül a panaszbenyújtástól számítva, abban az esetben, ha nem egyezünk meg más, hosszabb idöpontban.
A reklamációról írásbeli igazolást kézbesítünk, amely tartalmazza, hogy mikor történt a panaszbejelentés, mi a panasz tárgya, a panaszkezelés módja, valamint (az ügy lezárása után) igazolást kap a reklamáció lebonyolításáról, amelyben fel lesz tüntetve az idöpont, a lebonyolítás módja, a javításról adott igazolás és idötartam, vagy ellenkezö esetben, milyen okból volt a reklamáció elutasítva.
A polgári törvénykönyv alapján joga van a reklamáció költségének megtérítésére. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a költség megtérítését kérvényeznie kell 30napon belül a hiba bejelentésétöl számítva.
New Endless Technology Ltd.
Unit Q, 35 Astbury Road
London
SE15 2NL
United Kingdom
email: info@csomagpostas.hu
A fent közölt reklamáció szabályzatok hatályosak 2019.1.1.-jétöl.